Vill du jobba hos Socialdemokraterna?

Driven kommunikatör med sikte på förändring!

Socialdemokraterna i Jämtlands län vill förstärka sin personalstab för att utveckla verksamheten, organisationen och kommunikationen inför och under valåret 2018. Vi söker därför en kommunikatör för att främst jobba med utveckling av kommunikation och opinionsbildning.

Arbetsuppgifter

Rollen är att ansvara för den utåtriktade och interna kommunikationen. Mediaplanering sker gemensamt på expeditionen, men du tar initiativ till utspel och kampanjer, och vet hur man får genomslag även i sociala medier. Uppgiften innebär även ansvar för partidistriktets annonsering och trycksaksproduktion. Du stöder hela partidistriktets verksamhet genom att ta fram texter och material och deltar i partidistriktets olika aktiviteter. Du har vana att hantera media. Arbetet sker i nära samarbete med Socialdemokraterna i länets kommuner och med företrädare på distriktsnivå. Du utvecklar även metoder för kampanj och ser till att dessa används i organisationen.

Kompetenskrav

Du är en folkrörelsemänniska som delar Socialdemokraternas värderingar. Du har ett folkbildningsperspektiv och stor pedagogisk förmåga i arbetet tillsammans med andra. Du jobbar självständigt och hittar vägar för att nå uppsatta mål. Du har goda kunskaper om Socialdemokraternas organisation och politik samt förmåga att tänka strategiskt kring kommunikation, vara initiativrik och ha god organisatorisk förmåga.

I tjänsten ingår arbetsuppgifter kopplade till kommunikation via webb och sociala medier samt material- & annonsproduktion – därför är färdigheter inom dessa områden samt PC-vana nödvändigt. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

Högskoleutbildning inom kommunikation eller annan utbildning/arbetslivserfarenhet är meriterande.

Anställningsform

Tjänsten omfattar heltid och är en tidsbegränsad anställning till och med sista oktober 2018, med möjlighet till förlängning. Arbetstiden är oreglerad. Tillträde den 1 september 2017 eller enligt överenskommelse. Kollektivavtal med Handelsanställdas förbund. Tjänstgöringsort Östersund, arbetsområde Jämtlands län.

Anton Hammar, ombudsman för Socialdemokraterna i Jämtlands län, 073-047 16 42.

Ansökan Du är välkommen att skicka oss din ansökan senast den 14:e augusti 2017. Bifoga personligt brev samt CV till [email protected]